Seks kandidater var med å kjempe om den gjeve prisen. Sykehjemmet tok en overlegen seier og innkasserte 45 prosent av de i alt 10.123 avgitte stemmene fra publikum. Villa Skaar er medlem av NHO Service.
Sykehjemsdirektør Richard Skaar Thorsrud er både rørt, stolt og glad over at det familiedrevne sykehjemmet Villa Skaar ble årets vinner. Sykehjemmet er kjent for å ha sin helt egen filosofi innenfor sykehjemsdrift. Til prisutdelingen hadde han tatt med seg bestyrerne fra hvert av de fire sykehjemmene Skaar driver. Men egentlig ville sykehjemsdirektøren tatt med langt flere av de ansatte.
– Hadde det ikke vært for at vi skal åpne pub på det ene sykehjemmet i morgen og at alt nå står på hodet, hadde jeg tatt med vaktmester, kokk, pleier og renholder. For dette handler ikke om meg. Dette er et felles løft, og vi er sammen om å ha fått denne prisen.
Se mer om saken i Drammens Tidene.
Om Serviceprisen
Serviceprisen deles ut av Næringsforeningen i Drammensregionen. Prisen skal inspirere til en mer servicefokusert praksis. Prisen er et samfunnstiltak som anerkjenner utøvelse av god service mot så vel kunder som andre aktuelle brukere. Næringsforeningen ønsker å trekke frem og hylle de som gjør en ekstra innsats; det være seg i forhold til fysiske løsninger, tilbud av tjenester, organisering eller den daglige praksis som utøves overfor ulike kunder og brukergrupper.
Mer om prisen her